2 dagar kvar

Tjenare zigenare, idag gick det åt helvete med snusandet. Jag tänkte, mycket logiskt, att det är lika bra att jag toksnusar idag så jag verkligen tröttnar så det blir lite lättare att sluta på lördag. Well well, hoppas jag är stark på lördag helt enkelt.

Annars funkar det här med kaffet rätt bra, har inte druckit en droppe. Gick och unnade mig en fet Iittalamugg igår så nu dricker jag te, konstant. Jag har till och med börjat gilla rooiboste vilket jag tidigare tyckte smakade röv.

Idag ska jag handla hem ingridienser till en linssoppa och göra storkok, den verkar rätt smarrig och här har ni receptet:

Röd linssoppa

En mustig och mättande soppa.

4 portioner

  • 7 1/2 dl vatten
  • 2 1/2 dl röda linser
  • 1 gul lök, hackad
  • 1 morot tärnad
  • 1 palsternacka, tärnad
  • 1/2 tsk timjan
  • 1 tsk gurkmeja
  • 500 g hackade färska tomater

Skölj linserna. Fräs lök, morot och palsternacka i en kastrull i lite olivolja, tillsätt sedan linserna, kryddorna och vatten. Låt koka upp på medelvärme, låt sedan sjuda på låg värme i ca 45 minuter. Tillsätt tomaterna mot slutet och låt allt bli genomvarmt innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0